Forretningsorden og retningslinjer for bestyrelsen.

  • Bestyrelsen er ansvarlig for den overordnede ledelse af grundejerforeningen. Den udøver sine beføjelser og udfører de opgaver, der er tildelt bestyrelsen, i overensstemmelse med gældende love og vedtægter.

  • Bestyrelsen fastlægger opgavefordelingen mellem bestyrelsesmedlemmerne.
  • ​Grundejerforeningen tegnes af 4 bestyrelsesmedlemmer, hvoraf den ene enten skal være formand eller næstformand.
  • På førstkommende bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen konstituerer bestyrelsen til med:

    1.​Formand

    2.​Næstformand

    3.​Kasserer

    4.​Sekretær

    Derudover vælges ansvarlige for følgende arbejdsområder:

    - ​Centerområde

    - ​Grønne områder

    - Veje og Dræn

    - Webmaster

    - Aktiviteter

  • ​Der afholdes normalt 6-10 bestyrelsesmøder om året. Møderne til og med første møde efter næste ordinær generalforsamling planlægges umiddelbart efter konstitueringen. Møderne indkaldes af formanden.

  • ​Formanden kan indkalde til ekstra bestyrelsesmøder, hvis der opstår behov herfor.

  • ​Møderne indkaldes skriftligt senest 7 dage før møder, med angivelse af dagsorden, dato, tidspunkt og sted.

  • Der kan kun træffers beslutninger om de punkter der fremgår af dagsordenen. Der kan dog tilføjes nye punkter, hvis dette accepteres af hele bestyrelsen.

  • Dagsordenen skal minimum indeholde følgende punkter:

    1.​Godkendelse af seneste referat

    2.​Økonomi

    3.​Beslutningspunkter

  • ​Formanden fastsætter dagsordenen. Emner der ønske behandlet på et bestyrelsesmøde fremsendes skriftligt til formanden 14 dage før mødet. Ønsker 2 bestyrelsesmedlemmer et emne behandlet, er formanden forpligtet til at sætte det på dagsordenen.

  • ​Formanden leder bestyrelsesmøderne. Er formanden fraværende, varetages opgaven af næstformanden. Er både formand og næstformand fraværende aflyses mødet.

  • ​Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 4 af bestyrelsens medlemmer er til stede.

  • ​​Beslutninger tages ved simpelt stemmeflertal og ved stemmelighed af mødelederen stemme afgørende.

  • ​Hvis et bestyrelsesmedlem er uenig i en beslutning, kan bestyrelsesmedlemmet bede om, at der i referatet bliver noteret at beslutning er taget af et flertal af bestyrelsen. Det noteres ikke i referatet hvordan de enkelte bestyrelsesmedlemmer har stemt.

  • ​​Udadtil bør bestyrelsen altid fremstår samlet. Så selvom en beslutning ikke er vedtaget enstemmigt, så bør alle bestyrelsesmedlemmer acceptere demokratiet og støtte om de beslutninger der bliver taget.

  • ​Det er formandens ansvar, at der udarbejdes et beslutningsreferat ved hvert bestyrelsesmøde. Det skal klart fremgå af referatet, hvad der er besluttet, samt grundlaget for beslutningen, samt hvem der deltog på mødet og hvem der har meldt afbud. Sekretæren skriver referatet og i dennes fravær vælges en anden.

  • Referatet sendes til bestyrelsesmedlemmerne senest 7 dage efter mødet og bestyrelsesmedlemmerne har så 7 dage til at komme med indsigelser. Kommer der ingen indsigelser anser referatet som godkendt og det offentliggøres på hjemmesiden.

  • ​Alle økonomiske beslutninger skal besluttes på et bestyrelsesmøde. Enten som forhåndsgodkendelse af projekt/opgave eller som godkendelse af faktisk tilbud på projekt/opgave.

  • ​Bestyrelsen skal sikre at der er tegnet en bestyrelsesansvarsforsikring.

​Jegum Ferieland

CVR: 92386856

​Skriv en besked

post@jegumferieland.dk